torsdag, oktober 25

jobba extra?

ring ring riiiing..

jag: "hej hallo, linda m speaking"
jobbet: "hej, det här är från ditt jobb.
Tänkte höra om du vill börja jobba igen snart. Vi behöver någon som kan hjälpa till lite extra, det är lite mycket nu...."

jag: "jaa, självklart vill jag börja jobba igen!!
Barnvakt? näärå, inga problem.. det finns ju barnvakter att hyra..
näärå, det kostar bara 2-300 kronor timmen, inga problem, det löser jag"
"måste jag lära mig ett nytt program först?
Nää, jag lär mig det snabbt, jodå, tar bara en timme eller så! Inga problem!"

"lön..? nääärå.. jag behöver inte lön... nää, det behöver ni inte tänka på"

...as if!! ha-ha

Blev ju bara lite glad för att dom fortfarande kommer ihåg mig.. ha-ha,
har ju inte jobbat SÅ mycket de 2 senaste åren... presis :-)

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Hahaha! Være hjemme litt til? :) Klart de savner deg. Jeg savner alltid mine kollegaer når de er i permisjon! Også vet jeg at de egentlig ikke har tid til å savne oss, hehe..

linda m sa...

ha-ha ..ja, tror att jeg er hjemme litt til :-)