tisdag, mars 6

Dagens kaktus!


..Vill jag ge till Daylon och Birka Baby.
Mina förut så storfavoriter i stan. Och jag var en storkund åt båda... tills nu...

I snart 1 1/2 år så har jag hatt mina fantastisk fina namnsmycken med namnen SAGA och OLIVER hängandes runt halsen i en vacker kädja.
Superfina.

Givetvis var jag ju tvungen att även skaffa en TEKLA att hänga på samma länk, eller hur?
Jag gjorde en beställning från Daylon genom Birka Baby när Tekla inte ens hunnit bli en vecka.
En Teklabricka samt en fin ring som födelsedagspresent av P.
Sen ringde dom efter en vecka o sa brickan var klar. Jippie! so far so good..

När jag skulle hämta allting visade sig att dom hade glömt skriva ned måttet på ringen, så ringen skulle de göra sen, inom en vecka.
När jag kom hem o kollade på namnbrickan så var den inte lika stor som de andra, heller inte lika snygg. Därför bad jag dom fixa till brickan och lämnade in mina gamla bara för att visa hur jag ville den skulle se ut.
Ok, vi ringer inom en vecka....
...ingen ringde, så jag gick förbi o kollade...
Han som jobbade just då visste inget om detta, men skulle kolla upp och ringa tillbaks till mig.
Yeah right.

I dag ringde jag - bara upptaget...
jag mailade - ingen svarade...
sen ringde dom mig o sa jag kunde hämta smycken.

När jag kom dit i dag var ringen o namnbrickan klara, men mina gamla smycken Saga o Oliver var borta...tillsamans med min fina länk!
Fasiken!
...sen måste jag säga att Daylon har gjort ett mycket dårligt och fult jobb denna gången.
Orkar inte lämna in namnbrickan igen, får fixa hjälp att fila till den, just nu skulle jag få skrapmärken på halsen om jag använde den....

...sen är det bara att hoppas att min fina länk med mina fina namnbricker snart dyker upp, jag känner mig så naken just nu :-(

9 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Fina namnbrickor! Sån vill jag också ha med sonens namn. Men vad dåligt av dem att slarva bort dina smycken. Grr vad arg jag hade blivit. Förstår din besvikelse.
Hoppas de hittas snart och att Teklas bricka blir fixad och fin! :)

Linda K sa...

nej vad tråkigt! hoppas de återfinns. och lämna in den fula!

linda m sa...

en mamma babblar; köp inte namnbrickorna där, jag skall leta upp ett annat stället för dig.

linda k; visst är det trist :-(

En mamma babblar sa...

Nix, jag ska inte handla där. De verkar inte vara så seriösa... Vad snällt av dig att leta upp ett annat ställe! :)

Anna sa...

nä, trist!
jag hade tänkt köpa såna ju, + några till en kompis.
men det är inte här ifrån du har beställt eller:
http://www.gobbit.se/

kram kram!

Camillas lockar sa...

Fy fasiken vad dåligt! Blir upprörd. Nästan lika förbaskad som på Bonti, som alltid klantar till det. Noll serviceinställning hos personalen. Tyvärr.

linda m sa...

lilla mamman; fasiken vilken bra. Tack för tipset. Nej, det är inte där. Gobbit är ju halva priset, och ser snyggare ut.... grrrr
De är även seriösa och skriver att det kan ta tid :-) Här skulle jag beställt. (kanske beställa till P, han fyller ju snart år ha-ha)

camillas lockar; visst är det så. Att dom inte kan vara profesionella? at dom inte fattar att kunder är dom som "make the world goes round.."?

Anonym sa...

Förstår oxå din besvikelse. :-( men jag har ett bra tips, lite dyrare men oj så fint! Utövade utpressning :-) på maken så jag fick ett halsband från www.namnsmycken.com. Inte alls lika rufft som de andra fast de passar nog inte ihop med dina tidigare förstås... Jaja, hej hopp, fin blogg! Vill också blogga! :o)

Anonym sa...

Jag ser att jag fått en kaktus av Linda. Av beskrivningen ser jag också att det var välförtjänt. Som du kanske märkt finns inte BirkaBaby kvar. Förmodligen sammanfaller anledningen till detta med att du blivit dåligt behandlad. Daylon finns dock kvar och vi gillar inte den behandling du fått. Kontakta oss via www.daylon.se så ska vi fixa nya grejor åt dig.