söndag, april 23

En superhelg!

Efter en lång promenad runt Kungsholmen med Malin o Ella (och lunch på Art of Living) i fredags, åkte Saga, Oliver o jag ut till landet. Svärmor hade ärenden i stan, så vi fick åka med henne ut lite tidigare. P skulle ta en "afterwork" och vi ville inte vänta på honom... och så skulle ju få gäster på kvällen..

Vi hade jätteunderbart på landet.Fredagen blev en "tjejsnack-kväll" underbart! bara Wenche o jag, de andra somnade tidigt.
Lördagen började dock redan kl.0630...Jag var supertrött, Simba sov i huset, och hon ville ju ut o kissa flera gånger...sen ville ju Oliver ha välling mitt i natten (han som sover hela natten numera :-( ..bu-hu..
Frukosten serverades kl. 0730, även gästerna var vakna då... och Serhat gjorde en underbar turkisk omelett. Sen slöade vi hela dagen i solen.

Gustaf o supergravida och snygga B (termin i går) kom förbi med fika, Gustaf hade bakat helt underbara blåbärsmuffins (G, du MÅSTE lägga ut receptet på sin blogg, och kanske även börja med en bakblogg? :-) Även Martin o Linda kom förbi..och Anders, och AK... Mycket trevligt.

Vi blev ju inspirerade av att vara ute i solen, så vi bestämde oss att även ha en grillfest där ute.
Så det blev grillade scampis o lax o lök, P´s hemmagjorda hamburgare, en god sallad (mycket citron i dressingen...)...potatissallad...och vitt vin! Och svslutades med Mariannes mycket goda rabarberpaj..mums..
Åhh....så härligt att ta ting på sparken. Wenche, Serhat o Julia stannade hela helgen, urmysigt.
Julia o Saga lekte superbra.

Nu på em, blev vi bjudna på lunch hemma hos svärmor o svärfar, indiskt, med bland annat Mariannes goda daal... Oj, vad jag har mumsat i helgen..och jag som snart skall resa till solen....bikini?? ...hmrf... Blir en hård vecka nu.

Det har varit en superhelg!!!
(trots att Saga faktisk inte är helt frisk..mycket snor och så....blir nog inte dagis imorron..)

1 kommentar:

Linda K sa...

dreggelvarning när man läser allt gott ni ätit i helgen!