onsdag, mars 1

Semlor & barnarbeten

...först var jag inom bokrean, köpte lite kokböcker, sedan slank det ju även ned en liten barnbok också. Tycker inte bokrean var så bra iår....men så har de ju fått superbra konkuranse med alla nätbutiker!
Jag åt lunch med Helena, en gammel kollega, vi går way back från första tiden på jobbet. Superkul att vi har fått tillbaks kontakten.
Efter lunchen var det dax för lite barnarbeten för Oliver. Han provade kläder på jobbet. Det gick bra i början men så blev han lite väl trött, och ytterjackor är ju rätt varma och jobbiga att ta av o på.... efteråt sov han i fler timmar. Blev påminnt att man faktiskt blir trött av att arbeta ha-ha

På vägen hem köpte jag med semlor, det var ju faktiskt FETISDAGEN, och det är den dagen man kan börja äta semlor.
Axel (min mest trogna läsare på bloggen :-) och Thomas kom förbi. Tänk at Thomas sa NEJ till extra grädde ha-ha
Men så visade det sig att han hade ätit 2 stycken redan på sin flickväns jobb. Så skönt att se at Axel mår så bra efter operationen! Vi hade trevligt, och Felizia kom o hämtade Saga så det blev rätt lugnt i köket. Vi hann även med att prata lite.

Sen på kvällen var jag på föräldramöte på Dagis. Det var så kul å se lite filmer på barnen och vad de gör för projekt och så. Saga var en liten blygis (som vanligt på dagis) när hon berättade en saga, visade hon bara med gubberna iställetför att berätta med ord... Vem har sagt att man måste prata hela tiden??

...och i dag fyller Wenche år!! GRATTIS!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för "hetväggen" :-) Det var mumsigt.