måndag, mars 10

Havtorn ett under?


..när jag kom hem från Kenya hade jag supervackra händer....
naglarna var snygga, starka och långa....och huden mjuk o glatt.

Sen efter bara en vecka var naglerna frasiga och jag fick sprickor i huden...
Har ju ett antal bra cremer, dock ingen fungerade på det här..
...tills jag köpte Weledas handcreme med Havtorn.

OK, Rom blev inte byggd på en dag....fast sprickorna är faktiskt försvunna...
..och nu börjar jag ju undra...
vad är Havtorn?

...kanske ngt. som jag kan dricka, saft eller ngt gjord på denna fantastiska bär...
Jag kommer bli frisk på minuten... ha ha

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det första jag kommer att tänka på bågon slags alg eller sjögräs typ... fast jag har ingen aning... :)

linda m sa...

pernilla, jag vet. Jag trodde också at det var ngt från havet. Fast sen var årets glögg också av havtorn...då var jag ju tvungen at kolla up vad det var ;-)

Annas resa sa...

Jag har för mig att det är nåt sorts bär som växer bäst här på norrlandskusten och det finns tydligen mycket havtorn här längs Piteås kuster... Jo, det är sant! Du ser, Pite rules!

linda m sa...

jag börjar ju förstå mer o mer.. kanske åka till Norrland ngn gång.. :-)

Anonym sa...

Det här behöver jag Jag har provat massor av handkrämer

Anonym sa...

Havtorn är ett bär från en buske som gärna växer i skärgården. Finns också buskar att ha i trädgården (måste ha han + honbuske då). Här i Finland kan man köpa det mesta med havtorn. Saft, juice (oftast blandat med apelsin,MUMS), yoghurt, honung och givetvis diverse hudvårdsgrejs.
Väldigt vitaminrikt bär också! Superbt att mota förkylningar med.