måndag, januari 14

Masai





..dom där vackra masaierna :-)

Jag läste "den vita masaien" av Corinne Hoffman för flera år sedan, och jag kunde inte riktigt förstå att hon bara kunde ge upp sitt moderna liv i Europa för att bo med den där masaien (som förövrigt var en samburu o inte masai) och hans mamma i en hydda gjord av ko-skit. (finns även på film nu)
Fast nu när jag har träffat en masai så förstår jag ju mer vad som hände med henne och att det kanske ÄR möjligt att bli kär i ngn. så annorlunda.
Inte att jag skulle gi upp mitt liv med P och våra söta barn här i vasastan för att flytta dit till Masai Mara.... men nästan ha-ha

Masaimännen är jättevackra.
Tror dock att det kanske är smycken dom bär som gör dom så snygga...emot den helt svarta huden och dom vita tänderna...sedan har dom ju bara filtar i rött/blått, rätt starka färger... Kanske man även blir lite imponerad av att dom kan slåss med lejon med enbart en liten kniv o ett vackert spjut....
...eller så är det den roliga dansen och sången dom gör...?

1 kommentar:

Annas resa sa...

Jag säger bara WOW!!!