torsdag, november 22

läskiga gubbar

I dag efter balletten var det dax att ta det där samtalet!

Ni vet det där samtalet om
"vad som än händer, vem som än kommer fram till dig, vad dom än bjuder på för godis....
GÅ ÅLDRIG IVÄG MED NÅGON DU INTE KÄNNER!

Om det inte är någon du känner från dagis, eller som har varit hemma hos oss, eller någon från landet....får du aldrig ta imot något..
ALD
RIG!!"

Tror Saga förstår vad jag menar...

I dag efter baletten gick vi inom den vanliga godisaffären på väg hem.
Vi ville kolla om dom har fått in lite nya pez gubbar
och där inne var det en full äcklig gubbe som viskade något till Saga,
han ville ge henne godis,
och då jag sa till honom att vi inte skall ha godis, det är inte lördag,
då blev han hotfull, mot mig!
Han försökte även pussa på Sagas kind och skrek till Saga att han ville ge henne allt godis hon ville ha.... "JAG BESTACHLAR!!"

Jag sa lugnt till honom att han skrämmer henne så sluta,
då slängde han en stor kasse med chocklad i min hand o skrek; "du glömde det här"
..jag orkade inte med honom så jag tog kassen med 15 stora chockladkakor o praliner i o försvann ut ur butiken.... (för gott känns det som just nu)

När vi kom ut skrek Saga, blev jättearg..
..hon ville förstås tillbaks o köpa så mycket godis hon bara orkade...
usch.. vad rädd hon var fast hon inte riktigt fattade!

J(%€#la gubbe!

6 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Gud vad läskigt. Otäckt möte verkligen!

linda m sa...

Ja, jättejobbigt. Fast Saga säger att han ju var snäll, fast han luktade illa... Usch!

Anonym sa...

USCH Läskigt var det

Anna sa...

fy!!!
det är skräcken ju.... har oxå funderat på när man behöver ha det där samtalet.
tycker du var värsta coola mamman som var så hård och lugn mot gubben. hejja du!

anna sa...

usch, otäckt, han lät ju kapabel till vad som helst...

linda m sa...

ja, det är för jäckligt!! men det kanske är vad man får ta när man bor i stan :-(