tisdag, oktober 30

värdelösa jag

I helgen försökte jag köpa en ny bilstol till Saga.
Drog alla mina kort, mitt kreditkort, betalkort.. och även mitt kontokort!

"Tyvärr, det går inte!.. har du ett annat kort?"
jag "...altså, det är ju penger där, eller jag har ju 1 milion i limit, minst!!"
"Tyvärr.."

P fick betala istället, och jag undrade ju vad som var fel...för hans kort var det inget problem på...

Sen skulle jag betala lite räkningar, och insåg att jag ju inte har ett öre kvar på kontot!
..helt rakad kan man säga och limiten på betalkortet övertrakaserat!!
...ojda, det här måste kollas up...

"ojda... du har glömt skicka in papper för föräldraledighet, vi har inte skickat penger till dig sedan början på augusti.."

...skönt att jag har så bra koll! skönt att det är ordning o reda på mig!

Nu har jag fixat e-legitimasjon!!

1 kommentar:

anna sa...

jamen va fasen, bättre sent än aldrig!