torsdag, oktober 11

Snutte

Saga var inte så stor när hon "tog" min favorittröja till sig som sin snutte
eller "mammatröja" som det senare blev...
Hon drog i tröjan o blev arg när hon inte fick den så jag var tvungen att "donera" alla mina tröjor i det där speciella jerseymaterialet. Jag har ju även varit tvungen att köpa flera då hon har myst sönder/tappat nästan alla tröjor....

Oliver har aldrig hatt en snutte, det har varit hans nappar, en i varje hand samt en i munnen som har varit hans mys o tröst.

Tekla därimot har nu tagit min nya scarf,
hon myser o somnar med scarfen tätt intil sig och drar i den o man känner igen symntonen, den där underbara nya auberginesnygga scarf med fransar från Åhléns, kommer jag nog aldrig mera att använda.
Den kommer snart att vara en hålig liten trasa som hänger med överallt!.. i flera år!!
..undrar hur många jag skall bunkra upp med??

Inga kommentarer: