söndag, oktober 14

Amma eller inte amma...

Då jag skall åka iväg nästa helg måste vi ju sluta amma!

Och jag har ju försökt ge Tekla flaska från 3 månaders ålder - utan att riktig få någon bra bemötande :-)
Hon hatar flaskan - på riktigt!
Jag har provat ge henne välling, vatten, bröstmjölk, saft! från flaskan....hon bara fräser och spottar! har alltid gjort.

I fredags kännde jag pressen närmde sig och tänkte att nu j**** skall vi se vem som vinner!
Och mycket skrik o vrål...jobbigt... men tillslut orkade hon inte lengre och gav efter...
..OCH GILLAR!!

Nu VILL hon dricka ur flaskan, i natt ville hon inte amma - bara ha flaskan!
..känns ju lite vemodigt...
..nu har vi slutat amma, och jag sörjer lite fast jag ju ville det...
...hade bara inte tänkt det skulle gå så snabbt.... men..

...nu kan jag ju åka iväg och veta att Tekla inte kommer lida av att jag behöver ha lite kul!

4 kommentarer:

En mamma babblar sa...

Skönt att det ordnade upp sig med amningen till slut!

Jag ammar fortfarande. Har nu ammat så länge så jag inte vet om jag kan/vill sluta längre..Suck. Folk i min omgivning frågar hela tiden när jag ska sluta amma, vilket är irriterande, för det är ju vars och ens sak när och hur man slutar amma!

Ha en skön söndag! :-)

linda m sa...

Hej!
Amma på du bara, det som är bäst för er är bäst för er!!
..man skall inte bry sig om vad andra tycker o tänker!
Ha en skön söndag du med!!
kram

anna sa...

åh, det är vemodigt, det där. skönt att sluta, men konstigt...

linda m sa...

ja, det är ju så. skönt..men trist :-)