onsdag, maj 23

Gratulerer på morsdagen!

Snart är det söndag och morsdag.

När jag tog ut disk från maskinen i dag för att lägga i ny fick det mig att tänka på min käre mor hemma i Norge och hur jobbigt mammor hadde det förut.
Min mor hadde 4 barn, ingen var på dagis, det var ingen barnvakter,
ingen diskmaskin...
ingen "mamma-grupp" att fika med :-)
Ja, visst var det jobbiga blöjor också på den tiden? allting var svårare..

Undrar värför vi ibland gnäller över hur jobbigt vi har...

Gratulerer på morsdagen på söndag kjäre mor!!
Tack for att du er den du er!! Glad i deg!

Och gratulerer alla mammor jag känner och inte känner! Ni gör ett superjobb!

ps. Tekla, Oliver & Saga, bara så att ni vet så önskar jag mig inte så mycket på morsdagen,
bara en liten "minibreak" till Paris en helg... :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kjære Linda.

Tusen takk for fine ord.
Det var nok ikke de hjelpemidlene
den gang som nå.Men vi hadde det ikke så stressa.Vi hadde det godt.

Ha en fin DAG.

klem mor

linda m sa...

ha en fin dag du med,
vi höres snart :-)