onsdag, april 25

Dax för flaskan...

På fredag skall P och jag på teater.
Så i kväll började jag jobba med att gi Tekla lite ersättning från nappflaskan. Både hennes storasyskon har tagit flaskan utan problem....men...
Jag provade med alla.
Prinsessflaskan, den stora med smal napp, den med en lite bredare napp, den med den långa nappen...men IKKE!!
Hon tittade bara på mig med sina stora ögon..lite frågande...
..och skrek!
..helt till hon fick bröstet igen.
Jag försökte fler gånger.. när hon var hungrig, när hon inte var så hungrig...

..får prova igen imorgon!

2 kommentarer:

Anna sa...

oh oh!
hoppas verkligen att hon tar den imorgon. har du även provat Nuk nappen?? verkar var en hit annars...
kram!
PS. var ju tvungen att sno lite blogg tips från dig - för du hittar så mycket roligt!

Camillas lockar sa...

Lättare om någon annan än mamman ger flaskan kanske? Förhoppningsvis. Peo vägrade flaska och napp från start. Vägrar än idag. Så ingen välling, här inte. Alla ungar är ju olika :-) Lycka till!