torsdag, februari 8

jag är inte längre jag...

jag är blivit en annan, en sånn där som bara gråter...
Babyblues eller förlossnings depresion kallas det tydligen.
Jag bara gråter och gråter...
Går runt med plösiga röda ögon hela tiden. På promenad, på bvc, hemma, på dagis...

Jag vet ju inte vad det är jag gråter för, jag har ju faktiskt allt vad man kan önska sig. Egentligen skulle jag gå runt o skratta hela tiden.
(som jag gjorde när Saga o Oliver föddes, DÅ skrattade jag dygnet runt)

men jag bara gråter...
Går inte att förklara, P gör sitt bästa, fast han inte hellre förstår...
Man kan få hjälp på bvc, sa hon på bvc, men jag hoppas det snart går över, så jag ville vänta lite.

Snart kanske jag kan bli mig själv igen,
en sånn där som alltid skrattar o är glad!!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Linda.

Denne gangen skal du høre på MOR å gå å få hjelp først som sist.Ingenting å vente med.Dess fortere dugår jo fortere blir du deg selv igjen.HØR PÅ MOR.
KLEM

Anonym sa...

Ja, hör på mor og din söster. Jeg hadde det samme etter Lucas, jeg tenkte likedan, men gikk nok for lenge för jeg ba om hjelp! Jo lengre du venter desto lengre tid tar det å komme tilbake!!

Klem Eva

linda m sa...

mor, du er underbar!!!
takk for oppmuntringen, det blir bedre med litt sömn o vile. Jeg savner deg!

eva, jeg vet du hadde det jobbigt, men med en gang såret har läkt og jeg slutter o hoste blir det nok bedre. Det er nok bare litt sömn som behövs. Men jeg har jo kontakt med bvc, så vi får se... ses vi imorgen eva?

Anonym sa...

Jepp, vi kommer!! Reiser vel ved 3 tiden!!

Anonym sa...

Jag tror att det är bra att få prata med någon och som ser det från ett annat håll. Kontakta bvc till vecka, för vad gör det... Tänk vad är det värsta som kan hända...
Jag har bakat och fotat Semlor med närbildslinser idag. Skickar en semla "mentalt" till dig =)
Krya på dig
Ulrica i Piteå

linda m sa...

Ulrica, du är en ängel!
TACK, den var både vacker och GOD!!
Tacktack

Karin sa...

Jag har följt din blogg ett år men aldrig kommenterat, men nu är det dags! :-)
Själv har jag en son på 1 1/2 och första månaderna var ganska nattsvarta för mig tyvärr :-( Jag var ledsen och kände mig som dålig mamma, hade svårt att hantera omställningen.
Jag vill också råda dig att söka hjälp utifrån, att få prata av sig med en utomstående som kan säga att allt är okej räcker ganska långt!
Ta hand om dig :-) Kram Karin

Linda K sa...

rara! hoppas det går över snart och att du blir glad igen. stora kramar till dess!

linda m sa...

Karin & Linda K: Tack snälla ni för uppmuntringen. Vi tar en dag åt gången. kram

Anonym sa...

Hei!

Håper du snart blir deg selv igjen,så du kan få kost deg skikkelig med de små!

Klem Gunn

Anonym sa...

Kjære Linda!

Hør på din mor og ta imot all hjelp du kan få!! :-)Det er derfor de er der.
Håper det ordner seg snart, ikke lett med alle hormoner som suser rundt i kroppen din.
Veldig glad i deg.
Stor klem fra Linda

Anonym sa...

Det är härligt med barn! Anna

Anonym sa...

gratulerer linda og p med tre nydelige barn ønsker dere alt godt i fremtiden hilsen inger berit og per .lillehammer

Anonym sa...

Åh, jag vill skicka en massa kramar till dig. Jag var precis likadan när Lea var nyfödd. Grät och grät och grät.
Jag tycker du ska prata med någon på BVC, det är iallafall skönt att prata av sig.

linda m sa...

Gunn, Anna & linda, tack för stöd. ni äro gulliga :-)

Inger berit; morsomt at dere titter inn, jeg hörte fra Roger at du leser
iblandt.Håper dere har det bra. stor klem fra meg