måndag, december 11

vad mer...?


...händer den 11 december?

Jo Fuglesang skickar bilder från världsummet... :-)
(måste erkänna att jag gret en liten tår eller två när jag läste på text-tv (jo, vi har inget internet på landet) att Mr. Fuglesang äntligen hade åkt ut i rymden....
Mycket hormoner nu...

Kommer ihåg för många år sedan när jag var i London och gick på en utställning om rymden, så träffade jag en ÄKTA astronaut som berättade hur det kändes att vara i rymden. Han hade en så underbar berättelse, och hålt upp sin tumme mot taket och visade "tänk, hela jordklotet kan man dölja bak ena tummen" jag rös till och funderade på att omskolera mig till astronaut istället.
När jag kort efter hans föredrag gick bort till honom för att få höra mer av min hjältes berättelse, sa han bara lugnt till mig, lite viskande... "I´m just an actor you know"
Min besvikelse.... behöver väl inte säga att den var mojto mojto stor....?

....och så har Mr. Kräk kommet en tur även till mig... bu-hu-hu

Mycket lämpligt just nu faktiskt! Tack så hämskt mycket!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars dig, Mr kräk är inte att leka med. Hoppas att ni alla mår bättre nu! :)

linda m sa...

Tack Helena, nu är iallafall jag på väg ur dimman :-)