torsdag, december 7

Det blir inte alltid som man vill....

Jag har redan fixat klart allting inför Luciafiring på dagis.
Jag går runt o nynnar "..10 nätter före jul".... Den fina o vita klänningen som Saga hade förra året fungerar även i år. (jo, den var ju lite för stor då) och glitter och ljus och rött band. Och Oliver får vara stjärngosse. Den vita dräkten är klar, nu fattas bara struten på huvet. Köpa eller göra själv..?

Men så kommer Saga hem och vill vara PEPPARKAKA istället.
"nej nej" säger ju jag. "Du skall ju vara en så där supersöt liten Lucia, blond som du är :-)"
"NEJ! jag vill vara pepparkaksgumma!!" skriker hon.

Jag tänker tillbaks på den gången jag tvingade henne att vara gris på dagis, hur kul var det för henne egentligen..? Nej, om hon vill vara pepparkaka, som kompiserna Hedda och Emilia på dagis, får hon ju såklart få vara det. Det är ju hon som skall ha kul, inte jag. Jag skall ju inte ens klä ut mig...

...min lilla söta pepparkaka.... jag var förbi Åhlens o köpte en brun liten klänning med vit glasyr på... bara 200 pix.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag lyckas alltid bli fel! Renoveringsbloggen finns ju inte längre!

linda m sa...

anna, om inte renoveringsbloggen finns lengre, är ni klara med er fina lägenhet då?