torsdag, maj 18

MMMmmmm g o t t !

Jag var iväg o tränade i kväll, duktig!

När jag kom hem gjorde jag en underbar pasta, receptet fick jag från Ekolådan
men som vanligt har jag gjort om det lite....

Bandspaghetti med bondbönor, tomater och getost

färska bondbönor (urtagna ur skidan)
tomater, klyftade
olivolja
vitlöksklyftor, finhackade
basilikablad, i mindre bitar
bandspaghetti
mild getost
salt och peppar


Koka bondbönorna i lättsaltat vatten i 1 minut. Kyl dem i kallt vatten och låt rinna av. Skala dem med en vass kniv eller tryck ut dem ur sitt skal.

Blanda bondbönorna med tomater, olivolja, vitlök, basilika och lite salt och peppar i en bunke.

Koka spaghettin ”al dente” i saltat vatten. Häll av i ett durkslag. Vänd ner spaghettin och getosten i tomat- och bönblandningen. Blanda väl.

Mal över svartpeppar, droppa över lite olivolja och servera genast.

Inga kommentarer: