söndag, maj 14

En underbar helg...

..på landet.
Oliver o jag åkte ut på fredag, hemsk resa med bussen...lite åksjuk i värmen...mycket folk... över 1 timme på bussen..
Nåväl, när vi väl kom fram var det super.
Saga var glad att se oss, vi gick hem till oss o mös. Sen kom farmor o farfar upp o åt, jag gjorde jättegod teryakilax med färskpotatis...mmmm..gott.
Det blev en tidig kväll.
På lördagen kom P hem, härligt...
...sen upptäckte vi att vi hade myrinvasjon (yes, jag ÄR rädd för myror) Trist, kom ju på att det är samma sak varje vår...myrorna irrar runt o letar efter..ja, vad letar de efter??
Senare på kvällen kom Martin, Linda o Anders och sen Axel o Thomas och vi grillade lite o hade trevligt.

Söndagen kom med ett brak;
Vi var redan vakna sedan en halvtimme då AK ringde klockan 7 på morgonen;
"det står en Kenyan utanför mitt fönster, han är full och jag blir inte av med honom..."
(mycket upprörd, fast nu vet jag att hon hade dårligt med batteri på mobilen :-)
Jag väckte P och han fick springa upp till henne o hjälpa henne från attack från främmande.. Kan ju säga att vår lilla by ligger långt från stan, det är en pytteby där alla känner alla, och alla nästan är i släkt med alla.. Inte har vi haft besök av främmande Masajer så ofta där ute.... :-)
P hjälp iallafall honom till busshållplatsen o skickade honom tillbaks till Farsta (där han trodde han bodde)
Farmor skulle nog så gärna ha bjudit honom på en fika...ha-ha

När vi så hade lugnat oss, och satt o åt en mysig frukost, hoppade vår husmus fram bland mat, kaffemaskin o burkar på köksbänken!! Fasiken, vi vet ju om vår lilla mus, men nu när den börjar bli så tam att den vill äta med oss på bordet, är det faktiskt dags att gå till aktion! Så, vi ränsade bort allting, o försökte fånga lilla musen för att sen släppa ut den långt in i skogen....men fler försök ändte ändå till att den smarta lille med svansen hoppade högt (vi skrek!), vägrade gå inn i plastburken... sen försvann den upp i spisen.... nu finns fällan där...så får vi se.

Farmor gjorde en underbar sill-lunch till ära för att Gustaf, Bodil och lilla Linnéa skulle komma ut. Hon var så söt så söt, och så liten. Helt utroligt vad små de är när dom är nya. Nu blev plötsligt lilla Oliver en stor kille i jämförelse.
Hon fick en liten rosa camel som Saga o Oliver köpte till henne i Dubai.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Halvsovande stod jag och drack ett glas vatten i köket när Masajen uppenbarade sig - drömde jag? Det var ju inte såå länge sen jag var i Kenya.... "Snacka om wake up call"
/AK

linda m sa...

ha-ha-ha.. nu i efterhand, är det förstås rätt kul att det händer saker i byn...

Anonym sa...

Martin ser ut att passa bra i rollen som "barnmatsmatare" :-) Tycker han och Linda ska se till att Linnea får en kusin...

linda m sa...

visst är han duktig :-)

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»