tisdag, maj 9

Dubai 2 / shopping-nöjen

Det finns ca. 3000 000 olika shoppingcenter i Dubai. OCH det finns lite olika souker. (tyvärr ingen gammal souk kvar, men de har byggd upp en ny men i gammal stil)

Torsdagskvällen (arabernas lördag) åkte vi till Deira City Center, och det var fullt med folk, alla går bara o strosar runt. Det finna ALLA MÄRKEN där. Lyxiga mixat med ”high-street” märken.
Det är ju så varmt utomhus, så självklart gillar de att gå inomhus i aircondition. Vi åkte dit enbart för att Saga skulle få gå på tivoli. Hon åkte karusell och hade superroligt, fast det var lite för mycket folk.
Var ju lite rädd att tappa bort henne där hon sprang bland alla folk. Hon är som när jag var liten, vägrar hålla handen. Själv tappade min mamma o pappa bort mig fler gånger…än så länge har jag klarat ha koll på Saga ☺

På kvällarna gick vi ofta till parken (creek park) där var det grönt gräs, som vattnades underifrån, så vi blev lite blöta i rumpan ibland. Skönt. Saga lekte med de andra barnen där, roligt o se att man inte behöver prata samma språk för att leka.


Finns även ett shoppingcenter, Mall of the Emirates (största mallen utanför nordamerika) i samband med skidbacken där. Yes, de har en egen inomhus skidbacke. Helt galet, nästa gång jag åker dit skall jag hyra en bräda o åka ha-ha







Sen finns det ju det gamla indiska området Karama. Där kan man fynda billiga kopior från alla kände märken; väskor, klockor, skor.... U name it!
Vi blev uppraggade på gatan, och gick med en gubbe upp i ett lagerlokal i närheten, dörren öppnades och där var allting. ......tyvärr köpte jag inget, det blev för mycket, jag kunde inte välja.....Oliver började gråta... Skulle egentligen köpa en väska till en tjej i Göteborg, men tyvärr blev det inget. Nästa gång, jag lovar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»