tisdag, april 25

Moi = värdelös...

Ush, jag skulle knäppa in räkningar på datorn igår kväll (egentligen kul :-)
Då upptäckte jag att jag hade en dubbel Eurocard räkning, skumt, tyckte jag då....skall dom luras, eller?? På den ena sto det ju inte ens ngt. datum! Ha!
Men när jag började undersöka så skulle den ena betalas redan förra månaden!!
Fasiken, vad trist, varför läser jag inte på räkningerna som kommer? varför sätter jag dom bara in min snygga räkningsbox i väntan på att jag skall prioritera att gå igenom o knäppa in dom på datorn? Det ända man behöver tänka på är ju att göra det innan den 25 (det är ju då de flesta har sista betalningsdag!) Bu-hu..nå hade jag tur, de hade inte hunnit spärra mitt kort... (värsta tänkbara)
Nåväl, man får väl ta lärdom av detta och börja titta och läsa det som kommer från postmannen...

2 kommentarer:

Me sa...

Hej och tack för födelsedagshälsningen.
Du, jag är likadan, så nu har jag fixat så att det dras automatiskt varje månad från mitt konto. Ett bekymmer mindre.

linda m sa...

en bra idè, klart man måste göra så.. ha-ha