lördag, mars 4

Veckans schlager..

1. Temple of love: JA, inte är jag nån techno-fan egentligen, men en fängande låt, och killen är ju rätt söt (menar han i shorts, inte han som ser ut som Andrea av Monaco :-)
2. When loves coming back again: NEJ, måste säga jag är mycket inponerat av att hon födde barn för 3 dagar sedan, och nu står här på scenen, men låten håller inte. Fast mössan är cool.
3. Mi Amore: NEJ, för stökig låt. Han har rätt bra röst.. Riktig vidrig bakgrunnsmusik... mycket flames...
4. Kalla nätter: JA, en bra schlager-låt. Fast showet och jessica var rätt hämsk. Supersexy? show i vidriga kläder. Handlar verklegen låten om onani?? Måste bli morgondagens "nakenshock" på löpsedlarna.
5. Night of passion: NEJ, även om Norges rocklåt kom längre upp än Sverige förra året, vill vi inte ha pudelrock med i schlagerfestivalen! Får mig att tänka tillbaks till 80-talet.. Bra låt annars...
6. Golden Star: NEJ! För mycket gulligull, det är lite "sound of music" över det hela, ser framför mig vidder och fjäll. ZZZzzzzzzz.....
7. Faller du så faller jag: JA, underbar låt. Börjar lite tråkig, fast refrängen är bra. Kvalité!
Patrik har en underbar snedknäppt väst. Min favorit!
8. Innan natten är över: JA, lyxig schlagerlåt, fängande..bra refräng..lyxiga brudar...

Mycket flames i kväll! Hur gick det? Jo, låt 1 och 5 gick vidare direkt till Globen, låt 6 och 7 gick till andra chansen. Heja heja Patrik!

Inga kommentarer: