onsdag, mars 8

Tannläkare & vaccin

..det började med stress klockan 10 i dag morse, Sagas 1a tannläkarbesök :-)
Vi fick leta efter tannläkaren men hittade den efter mycket resande i hissar och dylikt, så fick hon sitta i stolen och tannläkaren fick titta på hennes tenner. Hon var jätteduktig!! Hon berättade om Karius och Baktus också.
En tant berättade om hur man aldrig får småäta, inte ens frukt!! får man äta mellan måltiderna...och inte får man dricka mjölk, enbart vatten.. Usj! Vilket trist liv :-( men ok, skärpings...men hon fick iallafall en tannborste.
Som tur var så var farmor med o tog hand om Oliver under tiden.

Vi åt lunch på Ritorno, egentligen ett bra ställe, men i dag tyckte jag det var trist! Fåniga baristan med ocoola mössan...och man får absolut inte ta med vagnen in i fiket, även om bebisen sover, tror inte jag skall tillbaks...

Efter lunchen var det Olivers tur att gå till läkaren, 6 månaders kontroll med vaccin. Nu väger han 7655 och är 69 cm lång. Frisk o kry :-) fast han gallskrek då han fick sin spruta i låret... hadde nog jag med gjort om jag hade fått en spruta som var längre än mitt lår in i kroppen *ler*

Inga kommentarer: