måndag, mars 27

Miljömedveten..

Vi trotsade regnet i dag och gick ut för att shoppa och passade på att lämna in lite well-papp til återlämning. Kul tyckte Saga, för hon har varit där så ofta....med dagis!
Tydligen har dock inte dagispersonalen berättat hur det går till (det är ju klart dom har, men hon lyssnade inte..), så det fick jag göra.....

jag: det är bra att lämna in papper och andra grejer till återvinning...
saga: varför det?
jag: jo, så att dom inte bränner upp det, och luften blir dårlig.... och nu kan dom ta tillbaks det och göra mera papper av det, istället för att dom skall ta ned träden som djuren bor i.
saga: hmmmm.....
saga: är det för djur?
jag: fåglar och så...
saga: mmmm..mmm
jag: visst är det bra?
saga: neej, fåglar äter korvbröd.

Saga har inte sovit i dag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hun har rett i det at fuglene spiser korvbrød.Det er jo det barna bruker å gi til fuglene.Gi barna en god klem. Klem m+f

Anonym sa...

ha ha..vad gullig hon verkar:)!Klart hon är...

Anonym sa...

Hej!
Guud va bra med en blogg av en småbarnsmamma. Jag vill ha barn nån gång i framtiden så det är kul att läsa om hur det faktiskt är på riktigt. Hur gammal var du när du fick ditt första barn? Du ser ung ut på bilden! Ha det bra!

linda m sa...

hej madde, vad snäll du är :-)
..jag var 33, och man kan köpa så fina krämer att ha i ansiktet... ha-ha