torsdag, februari 9

Östermalm

..först fikade jag med Ylva och hennes lilla Oliver som är 10 dagar äldre än min Oliver, på Coffee by Georges. Oj, vad han blivit stor. Han hade ”myror i brallan”, Ylvas biceps kommer att bli stora på nolltid, men akk vad söt han är ☺

Sedan hoppade jag på 42:ans buss till Östermalm där jag skulle hämta upp P´s mobiltelefon som han tappade på gatan i går kväll. När jag väl hade kämpat mig fram i snödrivorna, och letat upp först gatan, sedan företaget, sedan killen som hade telefonen… sa han att; ”pinsamt men jag glömde din mans mobil i min bil som är på verkstan….” Ja, då var det bara att jobba sig hemmåt i vädret som bara blir värre och värre…
Östermalm: inte så trevligt. Människorna är surare, de har mer bakåtslickat hår.. det är mer snö på trottoarkanterna…. Tacksam att bo i Vasastan!

..när jag kom hem fick jag en förfrågan av min underbara svigerinne, om jag ville ha 14 dagars träningskort GRATIS!
… Jippie, lyckan har vänt ..

Inga kommentarer: