måndag, februari 6

Sahara och frågor om girighet

Firade nyss en kompis 30-årsdag. GRATTIS igen Martina!!
Vi var på Sahara och åt, supergod mat. Buffé för en liten peng. Rekomenderas!
Supertrevligt att ses men en lunch är lite för stressigt för arbetande vänner. Själv är man lugn och har all tid i världen (även om Oliver var lite missnöjd och inte ville ligga o sova i vagnen när jag ville äta o äta) Mina stackars vänner fick kasta i sig maten, medan jag i lugn o ro kunne ta en god kopp kaffe både före o efter maten ;-)

På vägen hem blev jag stoppad av Metro´s journalist med frågor om vad jag tycker om äffärslivets girighet!
oohhh..vad svårt. Jag har liksom inte funderat så mycket över det. Det är ju klart det är orättvist att några gamla o tjocka gubber har 87 miljoner svenska riksdaler i fallskärm, medan andra inte har någon jobb alls... men det är ju ingen jag vill vara med att demonstrera imot. Livet ÄR ju orättvist.
Vad hade ni svarat på en sådan impulsiv fråga från en okänt tjej på gatan i 15 grader minus??
Välnog, snart kommer jag inom kort framtid att ha min bild i tidningen... där det står att jag inte bryr mig... Det jag är mest nöjd med är ju att jag har P´s fina mössa på mig i dag... snyggt!! (not)

3 kommentarer:

Anders sa...

Oooh schysst med en egen blogg, din blogg verkar nagot mer valuppdaterad och igenomtankt an min bara.
Kul att du nu ar kandis i svedala. :)
Keep up the good work & halsa brorsan, Saga och Oliver fran mig!

Anonym sa...

Vad fin du är i Pers mössa. Metro sid 16. :-)

linda m sa...

jepp, nu är man nästan rikskändis...iallafall i Stockholm ha-ha..